.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شفقت: اصالت مسجد مردم‌محوري است

استاندار خراسان شمالي گفت: مساجد در طول تاريخ پايگاه مردم بوده و بعد از انقلاب اين جايگاه نمايان‌تر شد زيرا اصالت مسجد، مردم محوري است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري خراسان شمالي، ابوطالب شفقت در نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي اين استان، بر لزوم غير دولتي شدن مساجد تاكيد كرد و گفت: همه ما وظيفه داريم تا به هر نحو ممكن، مادي و معنوي مساجد را پررونق كنيم زيرا مساجد جبهه اول تهاجم فرهنگي و جنگ نرم با دشمنان اسلام و انقلاب هستند.
وي با تاكيد بر گسترش فعاليت اداره‌كل اوقاف و امور خيريه و سازمان تبليغات اسلامي استان براي ارائه خدمات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري به مساجد خراسان شمالي، تصريح كرد: جنگ نرم بايد به عنوان موضوع اساسي در استان پيگيري شود.
شفقت ضرورت تقويت حوزه علميه و پرورش روحاني مورد نياز مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: روحانيون آگاه كه بتوانند شبهات ديني جوانان را پاسخ داده، هم مبلغ و هم محافظ باورها و اعتقادات مردم هستند.
وي با تاكيد بر اينكه در كشور محتاج مسائل جوان پسند بوده و بايد بتوانيم جوانان را براي حضور در مساجد و هيئت‌هاي مذهبي ترغيب كنيم، افزود: اين مهم وظيفه دستگاه‌هاي فرهنگي را در دستيابي به اين هدف سنگين‌تر مي‌كند.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در بخش ديگري هيئت‌هاي مذهبي را يك يك ظرفيت ديني عنوان كرد و گفت: اين تشكل‌هاي مذهبي مكمل اهداف مساجد است كه مي‌تواند كودكان و جوانان را تربيت معنوي كند.
وي با اشاره به برخي انحرافات و خرافات در مجالس مذهبي استان اظهار داشت: بايد برخورد با خرافات، برخورد ارشادي و هدايتي و به دور از برخوردهاي تخريبي و ضربتي باشد.
استاندار خراسان شمالي تصريح كرد: در اين راستا هم طلاب نخبه و متخصص و آگاه، بيمه كننده جلسات و هيئات هستند.
وي پيشنهاد كرد تا دانشگاه‌ها و مراكز دولتي و غير دولتي مذهبي خراسان شمالي با دعوت دوره‌اي از سخنرانان و شخصيت‌هاي ملي، فضاي استان را زنده و شاداب نگاه داشته تا مردم اين استان به طور مستمر در جريان مسائل روز جهان و كشور قرار بگيرند.
بر پايه اين خبر، نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي خراسان شمالي در دفتر امام جمعه و نماينده ولي فقيه در اين استان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.309 seconds.